نما های مدرن و خشک

در این مقاله میخوانید!

نمای مدرن و خشک چیست؟

انسان از ديرباز به دنبال يافتن سر پناه و مامني براي رفع احتياجات خود بوده است که اين مکان مي بايست از لحاظ شرايط زندگي و آسايش مناسب بوده و نيز ار لحاظ اقتصادي به صرفه باشد از طرف ديگر کيفيت سازه نيز عامل مهم ديگري است که در آن، هر سازه از لحاظ مقاومت در بربر برابر بارهاي ثقلي وارده و زلزله، مقاومت در برابر حرارت، ابعاد، دهانه هاي قابل پوشش، تعداد طبقات و ديگر موارد حائز اهميت مي باشد لذا  مصالح ساختماني گوناگوني از ديرباز توسط انسان مورد استفاده قرار گرفته است. در اين ميان مي توان بتن را بعنوان پر مصرف ترين مصالح ساختماني نام برد. بتن که در حقيقت يک نوع سنگ ساخته دست بشر است، از مقاومت فشاري قابل قبول و مقاومت کششي بسيار پايين (در حدود ۱۰%مقاومت فشاري) برخودار است. به همين جهت براي جبران ضعف مقاومت کششي بتن، ايده ي بتن مسلح ابداع شده است. در اين روش، در هر قسمت  که قطعه ي سازه تحت کشش (کشش مستقيم يا کشش ناشي از خمش) قرار گيرد، دانشمندان تصميم گرفتند تا از فولاد به عنوان يک ماده ي مقاوم در مقابل کشش ايجاد شده، استفاده کنند.

نمای مدرن و خشک

مزیت های نمای خشک

  • 1
    سرعت اجرای بالادر نمای خشک به دلیل استفاده از چهارچوب‌های فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب می‌شوند و نیز به دلیل امکان آماده‌سازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. – عدم ایجاد ضایعات ساختمانی و پرت مصالح و سروصدا
  • 2
    عدم ایجاد ضایعات ساختمانی و پرت مصالح و سروصداسیستم نمای خشک بدون برداشتن سطح دیوار موجود، مستقیماً بر روی دیوار قابل اجرا بوده و بنابراین اجرای این سیستم بدون ایجاد ضایعات و زباله‌های ساختمانی معمول و همچنین بدون ایجاد سرو صدامی‌باشد.
  • 3
    کاهش اتلاف انرژیدرسیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم می‌شود سپس چهارچوب یا اسکلت نگه‌دارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم می‌باشد، به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگه‌دارنده قرار گیرد. فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد خود بهترین عایق حرارتی می‌باشد لذا این سیستم نقش به‌ سزایی در کاهش اتلاف انرژی دارد.
  • 4
    آسانی اجرا برای ساختمان‌های مرتفعاجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمت‌های مرتفع ساختمان بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از سایر نماها مانند می‌باشد. همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبت‌های دوره‌ای به خصوص در ساختمان‌های مرتفع وجود دارد.
  • 5
    تولید صنعتی مصالح مصرفیبا تولید صنعتی مقاطع زیرسازی نما اعم از پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، قطعا امکان خطای انسانی در بخش های مختلف اعم از درصد اختلاط ملات و … به شدت کاهش خواهد یافت و لذا تاثیر بسزایی بر افزایش کیفیت خواهد داشت.
  • 6
    قابل تعویض و تعمیر بودندر سیستم نما خشک در صورت صدمه دیدن المانی از پوشش نما (مثلا شکستن بر اثر ضربه ی شدید) می توان به راحتی آن قسمت کوچک از پوشش را باز و تعویض کرد.
  • 7
    کیفیت بالااجرای نمای خشک با انواع مصالح اعم از سنگ، سرامیک، تراکوتا، و چوب و … به روش صنعتی می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند.
  • 8
    هماهنگی رفتار مصالح در مقابل تغییرات دماییدر نماهای سنتی با توجه به متفاوت بودن ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض بخش ملات پشت سنگ یا سرامیک و … نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود ، می بینیم که با گذشت زمان نه چندان طولانی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپ های سیمی نیز از افتادن آنها جلوگیری نمی کند. اما در نمای خشک با توجه به اینکه تنها از یک نوع مصالح استفاده می شود دیگر مشکل متفاوت بودن ضریب انبساط حرارتی مطرح نیست و مصالح رفتار هماهنگی در مقابل تغییر دما از خود نشان می دهند.
  • 9
    کاهش وزن و حجم اسکلت و فونداسیونکاهش حدود ۱۰۰ – ۸۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی زلزله خواهد داشت ، با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. ( کاهش قیمت تمام شده)

آریا تدبیر پاژ - تولید کننده و فروشنده نمای خشک و مدرن

مهندسین خلاق و مجرب شرکت آریا تدبیر پاژ با روش های گوناگون اجرایی خود در بخش نما خشک دست یابی به طرح های متنوع ، در کنار عملکرد مطلوب سازه ای مطلوب را ممکن کرده اند.

شرکت آریا تدبیر پاژ از روش های هوشمندانه ای در جهت اجرای انواع پوشش های نمای خشک بهره میگیرد که این پوشش ها شامل سنگ های طبیعی ، تراکوتا ، سرامیک ها ، پوشش های فلزی ، اچ پی ال ، شیشه ، فایبر سمنت و کامپوزیت می باشد.طرح ها و روش های اجرایی شرکت آریا تدبیر پاژ مطابق با استاندارد یوروفاکس اتریش می باشد که تمام نیازهای یک نمای زیبا ، با دوام و بهینه را پاسخ می دهد.

مهارت ، خلاقیت و تجربه مهمترین عامل در منحصر به فرد بودن سیستم های نما خشک شرکت آریا تدبیر پاژ می باشد.

انواع نمای خشک

  • 1
    نمای خشک فایبر سمنت ( Fiber Cement Facade ) :سیستمهای فایبر سمنت به سیستم های مقاوم در برابر عوامل جوی معروف هستند.مصالح این نوع پوشش در رنگ ها و شکل های مختلف موجود می باشند. الیاف سلولزی به کار رفته در این صفحات ، باعث افزایش مقاومت آنها در برابر تنش های فشاری و کششی ناشی از تغییرات دما شده و از بروز عیوب مختلف همچون ترک خوردگی و اعوجاج جلوگیری می کند.
    با توجه به مقاومت خمشی قابل توجه، پانل های سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت بورد) دارای عملکردی بسیار عالی در نمای بیرونی و داخلی، دیوارهای داخلی و خارجی و پوشش سقف و کف ساختمانها هستند .
    پنل های سیمانی الیاف دار مقاومت بالائی در مقابل آتش سوزی داشته و عایق صوتی و حرارتی مناسبی هستند. این پنل ها درمقایسه با کلیه محصولات مشابه ، مقاومت بیشتری دربرابرجذب و عبور رطوبت از خود نشان می دهند .اگرچه در حالت غوطه وری ، آب زیادی به خود جذب می کنند و مقاومت خمشی آن ها کاهش پیدا می کند ، اما بعد از خشک شدن بدون تغییر در ابعاد ، مقاومت خمشی اولیه را بدست می آورند. استفاده از این محصول می تواند نقش قابل توجهی در کاهش مصرف انرژی و آلودگی صوتی در ساختمان ها داشته باشد . پانل های سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت بورد) در مقابل اشعه خورشید و همچنین شرایط سخت جوی (دمای بالا و بخصوص دمای زیر صفر) دوام بسیار بالایی دارند . همین امر باعث شده است که برای استفاده از آن در پوشش نمای ساختمان ، مانند محصولات مشابه از جمله سیستم درای وال، محدودیتی بوجود نیاید. با توجه به اینکه این پنل ها سطح بسیار صافی دارند ، بعد از نصب می توان بدون اجرای نازک کاری اقدام به رنگ آمیزی سطح پنل و یا اجرای کاغذ دیواری و یا هرگونه روکش PVC و ورق HPL بر روی سطح آن نمود. پانل های سیمانی فایبر سمنت بورد دوستدار محیط زیست بوده و عاری از هرگونه آزبست و مواد مضر برای محیط زیست می باشند و در برابر حشرات موذی نظیر موش و قارچ نیز مقاوم هستند. شرکت آریا تدبیر پاژ از روشهای مختلفی برای اجرای پوشش های فایبر سمنت بهره میگیرد که می توانیم این روش ها را چه در سیستم نمایان ( visible ) و چه در سیستم پنهان ( invisible & council ) مورد استفاه قرار دهیم.
  • 2
    نمای خشک اچ پی ال ( Hpl Facade ) :HPL یک پانل تزئینی است که در ابعاد مختلف و ضخامت های متنوع( ۲الی ۲۵ میلیمتر) عرضه می گردد. پانل HPL از لایه های متعدد کاغذ کرافت تشکیل می شود . لایه های کاغذ کرافت و روکش روئین سطح پانل هنگام تولید به رزین های ترموست آغشته شده و تحت دما و فشار بالا به یک ورق متراکم با ساختاری یکپارچه تبدیل می گردد. دوام و مقاومت شیمیایی بالا و چسبندگی سریع و پایدار رزین های مصرفی موجب پیوند غیر قابل برگشت و گسست ناپذیر لایه های مختلف پانل می شود. از موارد مصرف پانل های HPL در صنعت ساختمان، می توان به اجرای نمای خشک، تزئین دیواره های داخلی ساختمان، آراستن آسانسور و ساخت کابینت های آشپزخانه اشاره کرد. پانل HPL در صنایع دیگری همچون خودرو سازی و واگن سازی نیز کاربرد فراوان دارد . HPL که مخفف (High Pressure Laminate) است نام صفحاتی می باشد که از ترکیب لایه های سلولزی و رزین های فنولیک به وجود می آید. این ترکیب پس از قرار گرفتن در دمای بالای °C180 و فشار bar80 تبدیل به صفحاتی محکم با مشخصات فنی ویژه می گردد. سطوح نهایی این صفحات توسط لایه های رنگین و پوشش ضد خش پوشانده می شود. صفحات HPL کاربرد وسیعی در زمینه های گوناگون دارد. برای پوشش های داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده از ورق هائی با ضخامت ۱۰-۶ میلیمتر معمول است. استفاده گسترده از صفحات HPL در محیط هایی مانند: · نمای خارجی و داخلی ساختمان ها · سرويس های بهداشتی عمومی · ورزشگاه ها · بيمارستان ها ·آزمايشگاه ها و … به دليل ويژگی های برجسته اين جنس بی نظير است پنل های اچ پی ال به علت برخورداری از سطح منحصر به فرد ، کیفیت مطلوب و پایداری طولانی میتوانند انتخاب مناسبی در یک سیستم نما خشک باشند. پنل های اچ پی ال بسیار پایدار ( stable ) ومقاوم می باشند ، البته در کنار این پایداری از انعطاف پذیری مناسبی برای جابجایی و نصب برخوردار هستند.
  • 3
    نمای خشک سرامیک ( Ceramic Facade ) :سرامیک خشک یکی از مصالحی است که به طور عمده در ساخت نمای خارجی ساختمان استفاده می شود. علت این امر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی سرامیک خشک است که آن را به عنوان یکی از مناسب ترین مصالح ساختمانی شناسانده است . از جمله این خصوصیات می توان به موارد ذیل اشاره کرد. ۱) مقاومت در برابر باران های اسیدی ۲) مقاومت در برابر اشعه خورشید ۳) پایداری مناسب در برابر تغییرات دما در فصول مختلف سال ۴) تنوع رنگ ۵) عدم جذب ذرات و غبار معلق در هوانمای سرامیک خشک پرسلانی از به روز ترین نماهای ساختمانی دنیا به شمار می آید که به روش نصب خشک اجرا می گردد .سرامیک خشک پرسلانی به عنوان بخش پوشش نمای سرامیک خشک پرسلانی می باشد و باید استحکام کافی و کمترین جذب آب داشته باشد. نمای سرامیک خشک پرسلانی برای کاربری های مختلف تجاری، اداری ، مسکونی و همچنین بخش های داخلی ساختمان و . . . می تواند مورد استفاده قرار گیرد. سرامیک خشک پرسلانی نما به دو شکل سرامیک مجوف پرسلانی و سرامیک تو پر پرسلانی تولید می شوند. سرامیک پرسلانی خشک مجوف : -این نوع سرامیک خشک پرسلانی با داشتن سوراخ هایی در ضخامت خوداز مزیت عایق بندی بیشتری برخوردارند . زیرا هوای موجود در حفره های خالی از نفوذ هوای سرد یا گرم از طریق بدنه سرامیک جلوگیری می نمایند و نقش عایق را در ضخامت سرامیک خشک پرسلانی بازی می کنند. – به دلیل سوراخ های موجود دربدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی شامل هوا خواهد بود که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک یا می گردد. – به دلیل سوراخ های موجود دربدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی شامل هوا خواهد بود که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک یا می گردد. – این نوع سرامیک با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن های مسائل مربوط به آب بندی درز افقی نمای سرامیک خشک پرسلانی را کاملا حل می کنند به طوری که هوا پشت آن ها می رود ولی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت ان ها نفوذ نمی کند. – این نوع سرامیک خشک پرسلانی دارای قطعات مخصوص برای کنج ها ، کف پنجره ها و فلاشینگ های ساختمان است که ظرافت زیاد به نمای تمام شده می دهد. – قیمت تمام شده این محصول به دلیل استفاده از تکنولوژی بالای ساخت آن که از نوع سرامیک های اکسترودی با شکل ویژه محسوب می گردند بیشتر می شود. ویژگی سرامیک خشک پرسلانی تو پر – یک سانتی متری – فول بادی – ابعاد استاندارد تولید شده برا این نوع سرامیک خشک پرسلانی ۱۲۰ در ۶۰ می باشد و قابلیت برش به اندازه های مورد نظر طرح را دارد. – این سرامیک ها بیشتر خاصیت های سرامیک خشک پرسلانی که همان جذب آب کم می باشد را دارا هستند. – اکثر دیتیل های اجرایی مربوط به سرامیک خشک پرسلانی مجوف چه به لحاظ نمایان ( visible ) و چه پنهان (invisible & council ) برای این نوع سرامیک خشک پرسلانی نیز امکان پذیر است. – قیمت تمام شده این محصول نسبت به سرامیک خشک پرسلانی مجوف کمتر می باشد. المان های سرامیکی در اندازه های مختلف و به دو روش نمایان (invisible) و پنهان ( council & invisible) نصب می شوند. در روش نمایان المان های سرامیکی با کلیپس های مخصوصی نصب می شوند و در روش پنهان المانهای سرامیک بر روی براکت های افقی و یا به صورت ریلی سوار می شوند که شرکت آریا تدبیر پاژ در هر یک این موارد از روش های اجرای متنوعی مطابق با استاندارد های یوروفاکس اتریش استفاده می کند.
  • 4
    نمای خشک تراکوتا (Terracotta Facade) :پانل های تراکوتا Terracotta panel یکی ازمدرنترین و در حین حال اصیل ترین سیستم های نمای خشک میباشد. پانل ها با جلوه ای ازبافت سفال به همراه طیفی از رنگهای طبیعی که سازگاری مطلوبی بانمادهای معماری اصیل اروپا ایجاد کرده و همچنین خطوط ارتباطی عمودی و افقی تایل ها که نماد المانهای معماری مدرن میباشد و همینطور امکان تلفیق رنگهای گونان این نما و تلفیق آن با سایر سیستم های نما مثل آلومینیوم کامپوزیت و سنگ از جمله دلایل محبوبت این سیستم نما در جهان و خصوصا در اروپا شده است. عدم محدودیت در اندازه قطعات ، شکل و رنگ های تراکوتا برای نما ، امکان طراحی های متنوعی را برای مهندسین ما فراهم کرده است. ظاهر طبیعی نمای تراکوتا و قابلیت آن در ماندگاری سبب می شود تا ساختمان شما همیشه مانند یک ساختمان نوساز جلوه کند.
  • 5
    نمای خشک پانل های کامپوزیت آلومینیومی ( Compound Facade ) :کامپوزیت تشکیل شده از سه لایه است . دو لایه آلومینیوم که هر لایه پنج دهم و لایه وسط پلی اتیلن که جمعا ۴ میلی متر ضخامت را تشکیل می دهد و لایه آلومینیوم بیرونی دارای رنگ الکترواستاتیک است.پنل های کامپوزیت در رنگ های متنوعی موجود هستند که باعث زیبایی هرچه بیشتر نمای ساختمان می شود. روش های کلی اجرا ی ورق کامپوزیت : – دیتایل فیکس که زیر سازی بطور کامل با پروفیل های فلزی می باشد و ورق مستقیما به روی زیر سازی تثبیت می شود. -دیتایل هنگینگ: که زیرسازی فلزی و آلومینیومی (ناودانی-بچه ناودانی و بولت) انجام می شود و ورق به صورت پانل نصب میشود. مطابق با استانداردهای یوروفاکس اتریش که شرکت آریا تدبیر پاژ از آن بهره میگیرد روش های مختلفی برای اجرای ورق های کامپوزیت وجود دارد که مهندسین ما با توجه به شرایط پروژه یکی از این روش ها را امکان سنجی ، انتخاب ، طراحی و اجرا می کنند.
  • 6
    نمای خشک فلزی ( Metal Facade ) :هورسازه از روش های روز دنیا در اجرای نمای خشک فلزی از قبیل آلومینیوم ، استیل ، مس ،روی و تیتانیوم استفاده می کند که این روش ها کاملا مطابق با استانداردهای روز بین المللی و بر گرفته از استانداردهای یوروفاکس اتریش می باشد. با بکارگیری روش‌های مهندسی و فراوری مناسب ، می‌توان عمر و دوام چوب‌ها را افزایش داد و آن‌ها را در برابر شرایط محیطی مقاوم‌تر ساخت . چوب‌های ترمووود به علت فرآیندی که در این جریان طی می‌کنند دارای خصوصیات ویژه ای می‌شوند که آن‌ها را به بهترین گزینه برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان تبدیل می‌سازد.
  • 7
    نمای خشک چوب ترمو ( Thermo Wood Facade) :کشور فنلاند پس از سالها تحقیقات و آزمایش در زمینه عمل آوری حرارتی چوب ، به روش ترمووود (THERMOWOOD) دست یافت . در این روش ، ابتدا چوب ها را برش داده و به اشکال مختلف در می آورند . سپس در داخل دستگاه ترموود آنها را تا ۱۰۰ و سپس ۱۳۰ درجه سانتی گراد تحت شرایط خاص گرما می دهند . این عمل باعث خشک شدن چوب و کاهش رطوبت آن می شود. در مرحله بعد ، حرارت را تا ۱۸۰ الی ۲۲۰ درجه سانتی گراد تحت همان شرایط بالا می برند و چند ساعت چوبها را در این دما و شرایط نگه می دارند . در این حالت ، صمغ و رطوبت چوب بطور کامل خارج می شود و تمام قسمتهای چوب تا مرکز آن به رنگ قهوه ای روشن در می آید. در مرحله بعد ، چوب را آرام آرام سرد می کنند تا دمای آن به ۱۰۰ درجه سانتی گراد برسد و سپس با پاشیدن آب و بخار آب دمای آن را به دمای محیط می رسانند . در این مرحله ، چوب رطوبت جذب کرده و رطوبت نهایی آن به ۴ تا ۶ در صد می رسد . در این روش ، از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده و تمام عملیات بدون مواد افزودنی انجام می گیرد . با استفاده از این روش ، عمده خصوصیات منفی چوب تقریبا از بین می روند .به دلیل دمای بالایی که چوب متحمل می شود ، زنجیره های سلولزی آن شکسته شده ، اسیدهای آن تجزیه شده و از هر گونه جانور میکروسکوپی و حشرات پاک می شود . بخش عمده رزین چوب از آن خارج می شود و آن قسمتی که باقی می ماند به شکل بلور در آمده و بی ضرر می گردد. پس از این فرایند ، چوب در مقابل سرما ، گرما ، بارندگی ، رطوبت ، حشرات و هر گونه تغییر شکل در محیط های بیرونی و داخلی مقاوم می¬شود. ترمو چوب دارای ۲ روش استاندارد تولید Thermo-S و Thermo-D می باشد . حرف S در Thermo-S مخفف کلمه Stability یا پایداری است . محصولات این روش ، بین ۶ الی ۸ درصد بسته به میزان رطوبت محیط ، تغییر ابعاد یا تورم خواهند داشت . گونه های سوزنی این محصولات برای استفاده در اجزای داخل ساختمان ، اتصالات در محیط خشک ، مبلمان داخل ، سونا ، اجزای درب و پنجره و گونه های پهن برگ برای اتصالات در هر آب و هوا ، مبلمان ، کف پوش ، سونا و مبلمان فضای سبز توصیه می گردند. حرف D در Thermo-D مخفف کلمه Durability یا دوام است . محصولات این روش، بین ۵ الی ۶ درصد بسته به میزان رطوبت محیط تغییر ابعاد یا تورم خواهند داشت . گونه های سوزنی این محصولات برای استفاده در نما و دیوار، درب های بیرونی ، پشت پنجره ، سونا ، حمام و سرویس بهداشتی ، کف پوش و مبلمان فضای سبز و گونه های پهن برگ برای تمام مصارف مشابه نوع S با رنگ تیره تر توصیه می گردند. برخی از ویژگی های ترمووود یا چوب ترمو : دوام زیاد و ثبات ابعاد پس از تیمار حرارتی (فرآیند ترمو)، درصد رطوبت چوب به %۶-۴ کاهش یافته و چوب دارای ویژگی ای به نام ( تعادل رطوبتی ) می گردد که در نتیجه آن جذب رطوبت و تبادل حرارت چوب و محیط اطراف به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند که این امر تأثیر خاصی در ثبات ابعاد، کاهش ترک خوردگی و افزایش قابل ملاحظه خواص عایق بودن الوارهای چوب ترمو (ترمووود) ایجاد می نماید. مقاوم در برابر پوسیدگی و حمله حشرات به دلیل شکستن و تجزیه ی سلولزها ( زنجیره قندی ) در چوب ترمو شده باکیفیت عالی، این محصولات منبع مغذی برای حشرات و قارچ های مولد پوسیدگی چوب نخواهند بود. فاقد صمغ، خلوص و یکنواختی هنگامی فرآیند عمل آوری روی الوارهای چوبی انجام می شود، رزین ومواد مضر آن مانند فرمالدهیدها حذف و باکتری ها کشته می شوند و سبب تولید ماده ای خالص و استریل برای کاربردهای مختلف بیرونی و داخلی می گردند. با ایجاد رنگی یکنواخت در سراسر الوار چوب زیبایی خاصی به آن می توان بخشید.

روش ها و راه حل های خاص

شرکت آریا تدبیر پاژ قادر به ارائه راه حل ها و روش های خاص برای نماهایی می باشد که کارفرمایان آن ها درصدد استفاده از متریال غیرمعمول و خاص و یا یک سیستم پیچیده هستند.همواره نیازهای یک نما بسته به شرایط آب و هوایی ، بارهای ناشی از بادهای منطقه ای ، موقعیت پروژه ، شکل ، زیر سازی و متریال مورد نظر برای نما متفاوت می باشد و در شرایط گوناگون باید از روش های گوناگون استفاده کرد.

    خانهپروژه هاتماسارتباط درباره ما