تصویه خانه های شهری و صنعتی

در این مقاله میخوانید!

تصویه خانه های شهری و صنعتی

یکی از خدمات شرکت آریا تدبیر پاژ در زمینه تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی شامل طراحی، مشاوره، ساخت، اجرا و راه اندازی تصفیه خانه های بتنی فاضلاب بهداشتی انسانی به صورت کلید در دست EPC می باشد. تصفیه خانه های فاضلاب بهداشتی انسانی از لحاظ دبی فاضلاب ورودی شامل موارد زیر می باشد.

  • تصفیه فاضلاب خانگی و جوامع کوچک
  • تصفیه فاضلاب شهری

از لحاظ کیفیت فاضلاب تصفیه شده تصفیه خانه های بتنی فاضلاب بهداشتی انسانی به منظور رساندن مشخصات پساب تصفیه شده به حد استانداد سازمان حفاظت محیط زیست و یا به حد مورد نظر کارفرما جهت استفاده مجدد از آب استحصال شده طراحی و اجرا می گردد. 

تصویه خانه شهری و صنعتی - آریا تدبیر پاژ

ساخت و اجرای تصفیه خانه بتنی فاضلاب بهداشتی انسانی

اجرای تصفیه خانه های بتن مسلح معمولاً شامل دو بخش اصلی به شرح زیر است:

ساخت سازه تصفیه خانه بتنی فاضلاب بهداشتی انسانی

در ساخت سازه تصفیه‌خانه مواردی از جمله تهیه نقشه اجرایی جامع شامل ابعاد مخازن، نقشه آرماتوربندی و محل پلیت ها، نازل ها و واتر استاپ ها و… ضروری می باشد. در هنگام ساخت سازه تصفیه خانه نیز می بایست در طراحی کلیه سازه ها و متعلقات مربوطه، تجهیزاتی که قرار است در محل های مورد نظر نصب شوند؛ لحاظ گردند.

نکته: آب بندی سازه تصفیه خانه یکی از مهمترین موارد در ساخت سازه تصفیه خانه است. توجه اصلی باید در هنگام بتن ریزی و عمل آوری بتن لحاظ شود تا از به وجود آمدن سطوح شن نما و ترکهای مویرگی در بتن جلوگیری شود. در صورتی که پس از اتمام سازه تصفیه خانه مشخص شود که مخازن از آب بندی مناسب برخوردار نیستند، می بایست با استفاده از روش های گوناگون آب بندی و نیز استفاده از مواد آب بند همچون گروت، نفوذگر، آب بند های پلیمری و … مخازن را کاملا آب بند نمود

ساخت، حمل، نصب و راه اندازی تجهیزات این بخش که شامل موارد زیر می‌باشد

  • 1
    نصب کلیه سازه های فلزی از جمله پل های دسترسی، پل های گردان و متحرک، نرده ها، حفاظ ها، دریچه های بازدید، ساپورت لوله ها و داکت ها، نردبان، پل دسترسی و…
  • 2
    نصب کلیه تجهیزات الکترومکانیکال از جمله پمپ ها، بلوئرها، کمپرسورها، پکیج های تزریق، موتورها، میکسرها و …
  • 3
    انجام کلیه لوله کشی ها و کابل کشی ها
  • 4
    نصب تابلو کنترل و قدرت
  • 5
    راه اندازی خشک کلیه تجهیزات تصفیه خانه
  • 6
    انتقال فاضلاب از مخزن متعادل ساز به واحدهای تصفیه خانه و انجام راه اندازی موقت تصفیه خانه

پس از راه اندازی و تحویل تصفیه خانه می بایست کلیه آموزش های لازم به تیم اپراتوری که از طرف کارفرما معرفی می‌شوند داده شود. 

در صورت کسب خدمات مشاوره ای در رابطه با ساخت، اجرا و راه اندازی تصفیه خانه بتنی فاضلاب بهداشتی انسانی،
می توانید با کارشناسان ما در شرکت آریا تدبیر پاژ تماس حاصل فرمایید!

    خانهپروژه هاتماسارتباط درباره ما